Ilustració: Olaf Hajek



Lo que hay no siempre es lo que es
y lo que es
no siempre es lo que ves.

Pedro Guerra


martes, 13 de mayo de 2008

Dimarts tretze

Escena:
Quarts de vuit del matí, parella jove entrant en un vagó de tren a l’estació d’Ocata direcció Barcelona.

Ella:
Vestit negre, mitges gruixudes negres, botes negres, casaca negre, bossa caqui. Cabells falsament arrissats, cabellera castanya arran d’orella. Cara rodona amb un punt de ferro a l’esquerra del llavi inferior. Expressió de certa amargura, no porta res de maquillatge

Ell:
Pantalons texans gastats, baixos, amb moltes butxaques. Cabell morè ajustat per una cinta negre, a modus de jugador de futbol, i un bocí de cabell agafat en una cua. Porta un diari gratuït a la mà i li va dient, en llengua castellana:

  • Tú crees que tengo que conformarme con lo que cobro? Tampoco…es para...

Ella amb un to de veu excessivament alt i un rossec de paraula li talla:

  • A mí ya me gustaría cobrar lo que tú cobras, tío. Cantidad de peña le gustaría cobrar lo que tú cobras. Yo estoy harta de cobrar esta miseria…(crida amb veu de lament)
  • Con lo que yo cobro no nos podemos comprar un piso...
  • Vale tío pero yo es que estoy amargada con este curro. Si me pagaran más...En el PULL ganan 1.000 euros, o sea... ¿sabes lo que daría yo por cobrar 1.000 euros?
  • Quien no esté conforme que se queje.
  • Es que, tío, que más quieres, no tenemos una carrera. Si tienes una carrera puedes aspirar a más, pero tú estando en un una tienda, qué quieres, pero de todos modos es de pena, tío, lo que yo cobro, ni tan solo llego a los 600 euros, con 510 no llego, es una mierda.
  • No te agobies, (ell li fa un petó silenciós al llavis d’aquella cara agria de la jove que segueix arrossegant cansinament el miting).

Silenci.

  • Encima, tío, esto se para. (observant que el tren canvia de ritme)
  • ¿Y si buscaras algo en Badalona?
  • Yo paso de currar en Badalona, allí lo pasé fatal, no generaba trabajo, estaba puteada. Es que... no voy contenta. No me gusta vivir así...!
  • Va... (se la mira amb amor i toca amb el seu peu la punta de la bota gastada de la noia). No es tanto lo que uno quiere si no lo que uno puede (sic)!

Com si d’un monòleg es tractés, ella manté:

  • Cogen gente de prácticas, tío.!
  • La gente de prácticas, claro, cobra poco.!--
  • Me voy a presentar de ingeniero náutico. A ver que me dicen.
  • La gente que crea que cobra poco ha de quejarse para que le den más… Si la gente no se queja...Si tú crees que tu trabajo lo vale has de pedir que te lo reconozcan.
  • No, tío, yo creo que no es cuestión de que la gente se haya de quejar. Tendrían que ser unos sueldos justos y punto; me voy a tirar al tren... (la jove aprecia que es protagonista d’una escena que té força públic, la seva mirada també rellisca cap els contertulis que els mirem amb desordre)...
  • Vaya mierda... y encima no puedo fumar en el curro.

Aturant la conversa la parella es prepara per baixar, paradoxalment a l’estació de tren de Triomf; el cap cot, mirant l’esglaó de baixada mentre s’obra la porta d’un dimarts 13, junts i sols.

8 comentarios:

Anónimo dijo...

Precarietat laboral, precarietat politica,precarietat social...PRECARIETAT VITAL!!!

Àngel 'Soulbizarre' dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Àngel 'Soulbizarre' dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Àngel 'Soulbizarre' dijo...

És més senzill el meu estil; fred perry, ben sherman, parka, barret pork pie, el preu és cosa meva. Més que la moda, el que compta és l'estil.
Els mods som així, vestim i ballem. Coses que marquen elm pas precari per la vida i les ganes de passar-ho bomba (i d'encertar-ho sovint).
Milerurista de 1959 i sense fills, el secret per vestir bé.

Anónimo dijo...

Una vegada vaig llegir una frase d'un clàssic (no recordo quin) que deia que l'esclavitut mai s'aboliria, si de cas, canviaria de nom. Em sembla que ara es diu "hipoteca".

Salutacions.

Anónimo dijo...

LES TORXES PORTEN FOC
LES BALENES PORTEN OLI
LES MARGERES CREMEM
LA LLUNA ENS ESPERA

Anónimo dijo...

Las panteras que crecen en angostos valles lacustres se divisan a lo lejos.
La termitas que recorren la madera de la pata de la silla de mi despacho, tienen nombre i apellidos.
Hay panteras Juan, panteras Luís, panteras Asunción, panteras Emma.
Hay termitas Roberto Iznata González y Sandra Llofriu De la Vega.
Lacustres sus valles, de lágrimas carecen, sus aguas son transparentes y sus algas menguantes.
Hoy tengo nombre y soy pantera, tal vez mañana me identifique com apellidos, los puedo demarcar, por ejemplo: Sáez y Camarasa. Bien dicho, soy Javier -por atributo de pantera macho- y me siento bien com tal. Termita soy cuando los atributos de un par de apellidos me devuelven al mundo de las personas numéricas. Pantera y termita me poseen y me conceden esa identidad nominal. Javier Sáez Camarasa. Cierto. Es gustoso. Me deslizo por lianas, me alimento de maderas domésticas. Pantera y termita.

Anónimo dijo...

besades i besades

Mi foto
Premià de Mar, Barcelona, Spain
No prescindiria ni de l’amor ni de la literatura. No deixaria mut ni el so de la marmota ni el del violí més pur. No eliminaria ni la flor ni la llamborda que la guarda. No oblidaria el color ni què fos el matís d’aquell gris. No fingiria dolor, pudor, potser sí la mort. No analitzaria sino fos per passió a allò o allò altri. No castigaria, ni anarquia, ni dubte, ni raó, ni tan sols l’oblid. No sabria si fugir si la mar es torna brava. No miraria el riu que no porta aigua, possiblement escoltaria la calma de la basarda. No m’estaria sense tu ni sense aquell altre. Ni sense l’escuma d’aquest dia o d’aquell que ara falta.

Así habló Zaratrustra. F. Niestche.

Cuando tras el naufragio Zaratustra fue devuelto a tierra, se preguntaba cabalgando sobre una ola: "¿Dónde se ha quedado mi destino? No sé a dónde va. Me pierdo a mí mismo”. –Se echa al tumulto. Entonces, sumido en el disgusto, busca cualquier cosa de consuelo- él mismo.


LA VIDA NO ES MÉS QUE L'ESCUMA DELS DIES, DEL TEMPS

A tot allò què pot convertir-se ... en moviment que esclata, en espuma.

Antonio Machado

Antonio Machado
"A las palabras de amor les sienta bien un poco de exageración"

"El verdadero viaje de descubrimiento no consiste en buscar nuevos paisajes sino en verlo todo con nuevos ojos, en ver el universo con ojos de otro, de otros cientos, viendo los cientos de universos que cada uno ve." (Marcel Proust).

Que em disculpi la resta...

Agraïment a Boris Vian

- Jamás podré agradecértelo lo suficiente -dijo Chick - No me des las gracias -dijo Colin-. Lo que me interesa no es la felicidad de todos los hombres, sino la de cada uno de ellos. Estracte de conversa. Capítol XV. La espuma de los dias.

Cucu 1650

Cucu 1650
En un minut hi ha molts dies. W.Shakespeare.

Bosc and or a

Bosc and or a

Lluna d ona da

Lluna d ona da
La bruixa i l'extraterrestre