Escena:
Quarts de vuit del matí, parella jove entrant en un vagó de tren a l’estació d’Ocata direcció Barcelona.
Ella:
Vestit negre, mitges gruixudes negres, botes negres, casaca negre, bossa caqui. Cabells falsament arrissats, cabellera castanya arran d’orella. Cara rodona amb un punt de ferro a l’esquerra del llavi inferior. Expressió de certa amargura, no porta res de maquillatge
Ell:
Pantalons texans gastats, baixos, amb moltes butxaques. Cabell morè ajustat per una cinta negre, a modus de jugador de futbol, i un bocí de cabell agafat en una cua. Porta un diari gratuït a la mà i li va dient, en llengua castellana:
- Tú crees que tengo que conformarme con lo que cobro? Tampoco…es para...
Ella amb un to de veu excessivament alt i un rossec de paraula li talla:
- A mí ya me gustaría cobrar lo que tú cobras, tío. Cantidad de peña le gustaría cobrar lo que tú cobras. Yo estoy harta de cobrar esta miseria…(crida amb veu de lament)
- Con lo que yo cobro no nos podemos comprar un piso...
- Vale tío pero yo es que estoy amargada con este curro. Si me pagaran más...En el PULL ganan 1.000 euros, o sea... ¿sabes lo que daría yo por cobrar 1.000 euros?
- Quien no esté conforme que se queje.
- Es que, tío, que más quieres, no tenemos una carrera. Si tienes una carrera puedes aspirar a más, pero tú estando en un una tienda, qué quieres, pero de todos modos es de pena, tío, lo que yo cobro, ni tan solo llego a los 600 euros, con 510 no llego, es una mierda.
- No te agobies, (ell li fa un petó silenciós al llavis d’aquella cara agria de la jove que segueix arrossegant cansinament el miting).
Silenci.
- Encima, tío, esto se para. (observant que el tren canvia de ritme)
- ¿Y si buscaras algo en Badalona?
- Yo paso de currar en Badalona, allí lo pasé fatal, no generaba trabajo, estaba puteada. Es que... no voy contenta. No me gusta vivir así...!
- Va... (se la mira amb amor i toca amb el seu peu la punta de la bota gastada de la noia). No es tanto lo que uno quiere si no lo que uno puede (sic)!
Com si d’un monòleg es tractés, ella manté:
- Cogen gente de prácticas, tío.!
- La gente de prácticas, claro, cobra poco.!--
- Me voy a presentar de ingeniero náutico. A ver que me dicen.
- La gente que crea que cobra poco ha de quejarse para que le den más… Si la gente no se queja...Si tú crees que tu trabajo lo vale has de pedir que te lo reconozcan.
- No, tío, yo creo que no es cuestión de que la gente se haya de quejar. Tendrían que ser unos sueldos justos y punto; me voy a tirar al tren... (la jove aprecia que es protagonista d’una escena que té força públic, la seva mirada també rellisca cap els contertulis que els mirem amb desordre)...
- Vaya mierda... y encima no puedo fumar en el curro.
Aturant la conversa la parella es prepara per baixar, paradoxalment a l’estació de tren de Triomf; el cap cot, mirant l’esglaó de baixada mentre s’obra la porta d’un dimarts 13, junts i sols.
8 comentarios:
Precarietat laboral, precarietat politica,precarietat social...PRECARIETAT VITAL!!!
És més senzill el meu estil; fred perry, ben sherman, parka, barret pork pie, el preu és cosa meva. Més que la moda, el que compta és l'estil.
Els mods som així, vestim i ballem. Coses que marquen elm pas precari per la vida i les ganes de passar-ho bomba (i d'encertar-ho sovint).
Milerurista de 1959 i sense fills, el secret per vestir bé.
Una vegada vaig llegir una frase d'un clàssic (no recordo quin) que deia que l'esclavitut mai s'aboliria, si de cas, canviaria de nom. Em sembla que ara es diu "hipoteca".
Salutacions.
LES TORXES PORTEN FOC
LES BALENES PORTEN OLI
LES MARGERES CREMEM
LA LLUNA ENS ESPERA
Las panteras que crecen en angostos valles lacustres se divisan a lo lejos.
La termitas que recorren la madera de la pata de la silla de mi despacho, tienen nombre i apellidos.
Hay panteras Juan, panteras Luís, panteras Asunción, panteras Emma.
Hay termitas Roberto Iznata González y Sandra Llofriu De la Vega.
Lacustres sus valles, de lágrimas carecen, sus aguas son transparentes y sus algas menguantes.
Hoy tengo nombre y soy pantera, tal vez mañana me identifique com apellidos, los puedo demarcar, por ejemplo: Sáez y Camarasa. Bien dicho, soy Javier -por atributo de pantera macho- y me siento bien com tal. Termita soy cuando los atributos de un par de apellidos me devuelven al mundo de las personas numéricas. Pantera y termita me poseen y me conceden esa identidad nominal. Javier Sáez Camarasa. Cierto. Es gustoso. Me deslizo por lianas, me alimento de maderas domésticas. Pantera y termita.
besades i besades
Publicar un comentario