Entre d’altres, Endesa. Aquesta multinacional fa dies que m’enverina el pensament, que dirien els Estopa. Tal és el trastorn que tinc basques només veure a la pantalla del televisor un grup de criatures desdentades i
-Papá, mamá, voy a tener un hijo.
-Y yo cinco.
-Y yo dos, Margarita y Pepe, para ser más exactos.
-Vamos a ser padres como vosotros.
Moltes empreses disfressen el consum amb material sensible com l’ús dels infants, la saviesa de les lleis de la naturalesa, música divina o retalls coquets, aquest bon coctail és el que usa Endesa. Per què Plató?, defugim d’Espinoza! Aquí tenim Endesa, ella té la solució, amb els nanos, els fillsdelsnostresfills. Insult d’anunci, coi.
No cal dir qui és ENDESA. Apunt personal de quatre línies: És una empresa especialitzada en green marketing que ven una imatge verda fraudulenta: la farsa delirant de què un augment constant de consum elèctric és compatible amb la protecció del medi ambient. Endesa és una de les primeres empreses europees causants del canvi climàtic, destrueix eco-sistemes i esquilma terrenys (Patagònia, p. ex.) i pobles com els dels indis xilens i, proposa amb un arbre del desig (veieu la seva web, té pebrots la cosa!) que aportem el nostre gra de sorra al projecte, què en són d’assemblearis! . Quant als beneficis, al 2007 i malgrat l'aturada de l'estiu de Barcelona, Endesa va obtenir un 11,9 de guanys però amb un descens del 28.5 respecte al 2006...; està clar que al 2008, tras l'augment d'aquest estiu, els resultats seran molt més sucosos. Així ja es poden tenir fills.
Tornant a la desmoralització que atravessem, aconsella el senyor Hegel: Una civilització no pot prendre consciència d’ella mateixa fins que no ha madurat prou com per aproximar-se a la seva mort.
Haurà arribat l’hora del sepeli? Perquè és notable que les coses no van bé; si seguim la lògica hegeliana poder tindrem una visió més optimista i determinada de la vida. Tot plegat és el que espero pel bé dels fills dels nostres fills... aquells què, amb una mica de sort, no tindrem o si més no, no de forma tan clara i aclaparadora com la que explica aquest pobre guió publicitari, on parlar de canvi és quasi pornogràfic.
4 comentarios:
Hegeliana i intrèpida, la senyora Endora etziba l'ordinador amb impetuós gest invectiu. Posa nom als voltors (endesa) i desplega el periscopi damunt el planisferi de l'espai i del temps. Ni menys ni més que la barbàrie i la seva finitud. En favor de la història, la dama Endora ensenya les seves armes i convoca un final. Nietschianament, un etorn retorn? o què?
Obrim les antenes. Les dinàmiques ja no tenen propulsors dirigents, la barbàrie (és a dir, la transformació de l'esser humà en subjecte d'un procés productiu o consumidor -sigui ric o sigui pobre-) està desfermada i no té lideratge. No cal assaltar palaus, estan desabitats. Són dinàmiques i fluxes. Els punts de fuga, si es treballen a fons i es disfruten, mostren altres dominis i ens faciliten la creació de forats negres: una bicicleta solcant un port, un tema de Keith Jarrett, un fish&chips en un bar de carretera anglesa, un cafè al Marina, un passeig sota les estrelles o, com sempre, els jocs elementals de la més rica intimitat.
Dit això, que no és res, l'altra cara de la barbàrie podria ser la farsa del catàleg terapeutic d'autoajuts, espiritualismes de supermercat i professions impostades al servei de fer quartos amb la "quartada" de la crisi moral i espritual d'Occident.
Que no ens venguin la moto, predicadors i predicadores de l'autoajut i la impostura!
i no oblidi de visitar el millor dels móns possibles...el món del bon humor i la sana polèmica...vingui i visiti la darrera diatriba de la penya Bogarde...realment, som una penya de creixement personal de primera divisió...contra barbàrie, Bogarde!
i no oblidi de visitar el millor dels móns possibles...el món del bon humor i la sana polèmica...vingui i visiti la darrera diatriba de la penya Bogarde...realment, som una penya de creixement personal de primera divisió...contra barbàrie, Bogarde!
miri, la Gisele, miri el meu blog...
Publicar un comentario