
Tot plegat sembla mal invent. Primer, malament rai que s' ens posi una marca, i terriblement perillòs que aquesta marca dugui el nom "afegit" de la nostra comarca al de Barcelona. Es evident què això no és gratuït, Barcelona ja fa anys que és un gran reclam turístic i agafar-se de la mà de la mare ciutat és el més semblant a fer negoci segur, bo?, segur, negoci de marca , i això tots sabem el què comporta, un gran parc temàtic on el Bus turístic és el efecte més òptim d'un projecte on s'abandona a la població darrera la màscara de la promoció turística invasiva. Segon, és evident que ja s'ha aconseguit que els nostre territori passi a ser un barri de la gran urbe, i què els resultats del procés, donada la manca de planificació urbanística, econòmica i social, amb aquesta dura gestació com a fills d'una ciutat teòricament cosmopolita i olímpicament existosa, són una suma d'inconvenients què és innecesari ara numerar per prou coneguts i què es presenten de difícil compatibilitat amb el projecte d'aquesta fundació, comptant què el Consell general de turime recolça. I tercer, ¿tenim l'infrastructura costanera en condicions de mostrar-la al forani? Des de les comunicacions fins les pròpies platges i serralades, destacant el respecte cap a la seva població. ¿Com s'ho manegueran? Molta feina i ben feta ha de realitzar aquesta fundació i l'administració per tal que aquest sigui un projecte curòs i alhora productiuo . Massa s'està demostrant que el negoci i el rigor no són bons companys, i la llei no és una bona conciliadora, ben bé tot el contrari.
11 comentarios:
Tota marca turística que porta enganxat el nom d'una ciutat gran no té gaire futur com a marca de turisme familiar/de qualitat. Perquè en el fons el que s'està dient al futur turista és que tindrà hotel barat, platja per un o dos dies i Barcelona a una hora per dedicar-hi temps i diners. En definitiva, el que ha fet Lloret tota la vida però encara més a prop de Barna.
Si aquesta proposta del pla tira endavant, potser també es recuperi la frustrada idea de crear una beguda "típicament" premianenca: l'Aigua de Primília, ideada per uns visionaris l'any norantanosequé.
Coses vergonyoses que passen... Felicitats pel blog!
No estic d'acord amb a.orte. El turisme es regeig per icones i topics geografics. El turista de l'eixample que vol anar a Australia vol anar a Sidney (que a mes es pense que es la capital d'Australia) i si li ofereixen una estada a un poblet ha de ser precisament en aquestes condicions; que estigui a 1/2 hora del centre urbà i que el mateix fet (no estar exactament al centre ciutat) sigui molt mes barat i igual de profitosa la seva ruta turística. La vida moderna es asín.
Pastorius, no crec que l'exemple Australià sigui correcte, precisament per la pròpia contradicció sociològica entre el turista mitjà que va allà i el que ve aquí. PEr cert, la capital és Canberra, ciutat clarament prescindible.
No sóc del Maresme, però em temo molt que el missatge que li estan donant a aquesta gent és: vine a poblacions properes, hotels millors que els de la ciutat, a millor preu i a mitja hora.
Crec sincerament que l'atractiu existeix, però adscrit a una marca de turisme vinculat a les activitats de la província de Girona i la Costa Brava.
Compte, jo no dic que la mesura no sigui bona per l'atracció de la zona, simplement em pregunto si és el tipus de turisme que vol la gent que hi viu.
un pla delirant al servei del deliri temàtic que ens cau cada dia al damunt, cap novetat!
incrementem el descontentament...i concervem el somriure!
Mirada: certament, encara ric de les ocurrències del pessebre sociata local quan volien inventar tradicions del no-res (aigua de primilia, gastronomia de tallarina, etc...)
la tradició i la cohesió històrica de la vila passa per recuperar el catàleg freak de premianencs pirats de sempre, en el fons són o eren els que més hi tocaven: endalet, julio, nando, morros de fava, juanitu del cigarro, el gordo lector, el geperut germà del gordo, etc....
visca el freakisme i mori la marca dels collons de la comarca
Proposo la creació d'un inventari o catàleg dels freaks de Premià. La llista de'n Tatí és un bon principi.
Apelo al mestre entre mestres, a l'investigador expert (ara que tindrà més temps després que hagi esclatat la bombolla i no tingui res per filmar).
Començaria, però, per buscar un nom alternatiu al de freak. Premià s'ho mereix. Som especials.
Algú s'hi apunta?
segons AMERICAN SPLENDOR, el concepte és NERDIE/NERDY...NERD!
salvem la plaça nova.
No olvidéis:
- PAJOWSKI o aquel que se masturba tras los coches.
- JOE "EL INDIO" o aquel ser oscuro que se teletransporta.
- EL SAMBA o aquel que no conoce la curva.
- EL KLINGON o aquel que corre más ràpido que el tren.
- MONO ACECHI o aquel para el que la evolución darwiniana no existe.
PREMIANIANOS/AS: Dícese de los habitantes peculiares de Premià de Mar. Freaks de Premià de Mar.
Això de "Premianiano/na" és curiós. Seria "Premianià/na" en català doncs?
Publicar un comentario